hagridshut

welkom op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

IndexKalenderGalerijFAQZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

De heksenoorlog

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
sirhena
7e jaars

Vrouw
Aantal berichten : 688
Leeftijd : 27
Hobby's : Dansen, muziek spelen, RGP'en, chatten, paardrijden, tekenen, fantaseren...
Humor : Geert Hoste en Urbanus vind ik grappig...
Registration date : 06-01-10

BerichtOnderwerp: De heksenoorlog   vr jan 08, 2010 10:58 pm

Als je van Harry Potter houdt, dan hou je ook van deze triologie.
De boeken:
De clan van de wolvin
Ijswoestijn
De vloek van Odi

Deze boeken werden geschreven door Maite Carranza en het gaat over Omar en Odish heksen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://jibu.nl
IJssnuiver
Dreuzel

Vrouw
Aantal berichten : 14
Leeftijd : 25
Hobby's : Paardrijden
Humor : Ja heel veel xD.

BerichtOnderwerp: Re: De heksenoorlog   za jan 09, 2010 7:32 pm

Nog noooit van gehoord.
Kun je misschien wat meer vertellen over de boeken Question
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
sirhena
7e jaars

Vrouw
Aantal berichten : 688
Leeftijd : 27
Hobby's : Dansen, muziek spelen, RGP'en, chatten, paardrijden, tekenen, fantaseren...
Humor : Geert Hoste en Urbanus vind ik grappig...

BerichtOnderwerp: Re: De heksenoorlog   za jan 09, 2010 9:24 pm

Het is een tijdje geleden dat ik ze gelezen heb, maar dit is wat ik me nog herinner:

Het gaat over de eeuwige strijd tussen de omarheksen en de odishheksen. Allen afstammeling van de grote moeder O. Toen O nog leefde had ze een scepter en twee dochters: Om en Od. Od is de slechte kant op gegaan, wilde haar schoonheid behouden en nooit bevallen van een kind. Om had een dochter Omi, deze werd ontvoerd door haar tante en omgedoopt tot Odi. Om kreeg een tweede dochter Oma. Od en Odi wilden echter een einde maken aan het leven van Om en Oma, deze gingen schuilen in de grot en konden ontsnappen. De scepter van moeder O werd ondertussen in het hart van de aarde verborgen en kan enkel opgeroepen worden door een afstammeling met vlammend rode haren.

Nu dat is iets meer geschiedenis, maar het verhaal gaat over Anaíd, dochter van Selene Tsinoulis en kleindochter van Demeter Tsinoulis. Ze kent haar vader niet en is klein en lelijk voor haar leeftijd. Als haar moeder Selene plots verdwenen is komt Anaid erachter dat ze eigenlijk een heks is en dat haar moeder haar medicijnen gaf om haar krachten te onderdrukken. Ze is lid van de clan van de wolvin.
Anaid komt er na een tijdje achter dat ze geesten kan zien en spreken en zonder ooit les te krijgen kan ze de oude moedertaal van de omarheksen lezen.

Het eerste boek gaat vooral over het feit dat Anaid erachter komt dat ze heks is en dat ze haar moeder wil redden die in handen is van de Odish en verleid wordt door de odish hun schoonheid en rijkdom.

Het tweede boek gaat dan vooral over Selene haar verleden, wie Anaid haar vader is en wat er zoal gebeurd is voor haar geboorte en een paar dagen na haar geboorte.

Het derde boek komt de grote heksenoorlog uiteindelijk aan en moet de uitverkorene 1 van de heksensoorten uitroeien.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://jibu.nl
Riku
5e jaars

Man
Aantal berichten : 403
Leeftijd : 28
Registration date : 04-02-09

BerichtOnderwerp: Re: De heksenoorlog   vr jan 15, 2010 3:06 pm

Ik heb de boeken al HEEEL lang in m'n kast staan... maar zover ik me kan herinneren heb ik deel 2 nog steeds niet gelezen... Ik vraag me af waarom... de boeken zijn goed geschreven en hebben een goed verhaal...

Ik geloof dat ik deel 2 uiteindelijk nooit verder heb gelezen omdat ik het verhaal al in zoverre kwijt was dat ik eerst deel 1 weer wilde herlezen. Uiteindelijk is er nooit wat van gekomen en liggen ze nog steeds in m'n kast... misschien dat ik mezelf er maar weer eens aan moet herinneren dat ik ze moet lezen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De heksenoorlog   

Terug naar boven Go down

De heksenoorlog
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
hagridshut :: dreuzelbezigheden :: boeken-
Ga naar: