hagridshut

welkom op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

IndexKalenderGalerijFAQZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

harry potter en de sluier van het verleden

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Hermelien
Admin

Vrouw
Aantal berichten : 1664
Leeftijd : 30
Registration date : 01-02-09

BerichtOnderwerp: harry potter en de sluier van het verleden   do feb 19, 2009 6:21 pm

ik had al een deel van dit verhaal op de vorige hagridshut gepost. dus hier is het oude deel en het vervolg.

Hoofdstuk 1 het begin van de vakantie

“Harry opstaan” riep tante Petunia aan zijn deur en wel nu. “Waarom” zei Harry luid “het is toch vakantie”!” Omdat je Dirkmansje jarig is en je moet zijn ontbijt nog maken” zei tante petunia. “Ok” zei Harry tegen zijn zin “ik ben er direct”. Hij ging op zijn rug liggen en probeerde zijn droom te herinneren het ging over 4 jongens die een andere jongen zaten uit te dagen en het gebeurde allemaal op zweinstein want hij kon dat goed zien aan het kasteel maar meer kon Harry zich niet herinneren. Toen Harry 10 minuten later naar beneden ging werd hem al beveelt om de eieren te koken terwijl Dirk zijn cadeaus uitpakte. Nadat hij had gegeten en met tante petunia de afwas had gedaan ging Harry naar zijn kamer, daar zat koe de uil van Ron met 2 brieven aan zijn poot. De ene brief was van Ron dat kon hij uitmaken aan zijn geschrift Harry keek naar de andere brief en zijn hart bleef stil staan het was een brief van Ginny. Eerst deed hij de brief van Ginny open

Hoi Harry,
Hoe gaat het met je?
Bij ons thuis is het een heksenketel en zeker met Fleur ik word echt gek van haar zal blij zijn dat het huwelijk voorbij is want mam is ook niet te doen.
Wat ik je wilde vragen is we mochten van Bill iemand uitnodigen voor den trouw nu was mijn vraag of dat jij met mij wilde gaan ik weet wel we hebben het uitgemaakt maar ik kan je niet vergeten maar buiten dat wil ik alleen met jou naar het huwelijk. En we kunnen als vrienden gaan.
Liefst Ginny

Harry bekeek die brief nog eens goed ze miste hem even veel als hij haar miste. Harry deed nu de brief van Ron

Hey Harry,
Zeg maker ik ga je iets vertellen dat je zal opbeuren en dat nog niemand weet buiten mijn ouders en ik. We nodigen je uit om de rest van de vakantie bij ons door te brengen. We komen we morgen halen als dat goed is voor jou natuurlijk als je liever de vakantie bij je oom en tante bent begrijp ik dat natuurlijk Wink.
Aja en nog eens iets wat stond er in ginny’s brief mocht hem niet lezen maar we opsturen en ben nieuwsgierig maar dat weet je natuurlijk wel. En hermelien komt ook ze komt vandaag al.
Dan zie ik je morgen misschien hé.
Groetjes Ron

Harry stond even verstelt als de andere brief eerst antwoorden hij die van Ginny.

Liefste Ginny,
Natuurlijk ga ik graag met jou naar het huwelijk van Fleur en Bill en mis jou natuurlijk ook heel veel. Maar je weet wat ik vorige schooljaar heb gezegd ik wil je niet kwijt. En nog niets tegen Ron vertellen want ik stuur deze brief eerst maar ik kom morgen al dan zal je minder gek worden.
Liefste Harry

Harry liep naar Hedwig en bond de brief aan haar poot en weg was de uil. Ok zei Harry nu die van Ron nog.

Beste Ron,
Ben je gek of zo hoe durf je dat te schrijven dat ik liever bij mijn oom en tante ben in plaats bij jullie natuurlijk kom ik. Ik zal morgen klaar staan om 2 uur.
Tot morgen groetjes Harry

Harry bond zijn brief aan koe. Eindelijk dacht Harry ik kan hier weg. Hij rende de trappen af en ging zijn tante en oom het goede nieuws vertellen. Maar oom Herman zag dat niet zitten dat ze in de middag Harry kwamen ophalen. “Ze komen toch deftig gekleed “vroeg hij aan Harry. “Hoe moet ik da nu weten ze zullen in de kleren zoals ze gewoonlijk zijn zeker”zei Harry. “Het is maar dat de buren niet gaan denken wat voor soort mensen krijgen zij op bezoek”antwoordde oom Herman. “En nog iets ze komen nu toch normaal in niet meer via de schoorsteen, want ze hebben het vorige al stuk gedaan”. Harry geraakte stilaan geïrriteerd door zijn oom met zijn lastige vragen. “Nee” zei Harry “dat weet ik ook niet” brulde Harry. Waardoor zijn oom schrok en niets meer vroeg. Harry ging terug naar zijn kamer voor zijn hutkoffer klaar te maken. Harry nam eerst zijn kleren in en daarna zijn schoolboeken. Toen hij de spiegel van Sirius vond keek hij erin riep zijn peetvader en daar kwam hij.” Hoi, Harry” zei Sirius “hoe gaat het met je jongen”. “Hey Sirius wat ben ik blij dat ik je zie. En op je vraag te antwoorden nu gaat het beter omdat ik jou hoor”. “Daar ben ik blij om” zei hij. “Ben je nog altijd op het hoofdkwartier”vroeg Harry. “Nee” zei Sirius “dat is het hoofdkwartier niet meer omdat er vorige 2 weken ook doodsdoener binnen kwamen. Al een geluk dat ik weg was maar ik heb het gehoord van Knijsters ze begint meer en meer naar mij te luisteren. Maar goed ook ik heb direct Perkamentus op de hoogte gebracht en nu is er een ander hoofdkwartier waar ik mijn dagen verslijt hé”. “Waar is het nu dan” vroeg Harry. “Sorry, Harry dat mag ik je niet vertellen, maar ik heb gehoord dat je morgen naar het nest ga ik zal dan wel eens langskomen”. “Sirius ik moet je iets vertellen ik heb vannacht een droom gehad”zei Harry. “Wat voor droom” vroeg Sirius ongerust. En Harry vertelde over zijn droom en legde de jongens uit hoe ze eruit zagen. Sirius schrok daarvan en zei daarop “Harry je hebt over het verleden gedroomd”. Harry snapte hem niet “hoe bedoel je Sirius” vroeg hij. “Wel Harry die jongens waren je vader, ik, Lupus en Peter”. Harry schrok daar even van en zei toen “die jongen is dan Sneep”.” Ja “zei Sirius. Harry kon het niet geloven hij had over het verleden gedroomd. Hoe kan dat vroeg Harry dat stukje hebben jullie mij nog nooit verteld denk ik. “Dat zou ik ook niet weten ik zal Perkamentus daarvan op de hoogte brengen”zei Sirius. “Maar Harry als je nog eens zo een droom hebt moet je ze terug goed herinneren en daarna opschrijven”. “Ok” zei Harry “hum Sirius ik ga verder mijn koffer maken tot nog eens en Sirius wil je er het nier verder vertellen buiten professor Perkamentus ik wil niet dat ze zich ongerust gaan maken”.” Dat is goed Harry tot de volgende keer”. En Sirius was verdwenen. Harry kon het altijd nog niet geloven hij had gedroomd over zijn vader. Harry dacht daar de hele avond nog aan toen hij ging slapen nam hij een veer en perkament en legde het op het nachtkastje. Harry sliep die avond rustig en droomde niet meer en dat vond hij heel spijtig de volgende ochtend, maar na het ontbijt dacht hij er niet meer aan het aftellen was begonnen nog 4 uur en ze kwamen hem halen. Uit pure verveling ging Harry naar het speeltuintje. Tot zijn grote spijt zat Dirk er ook met zijn vrienden. “Hey potter riep hij moet jij je koffers niet inpakken”. Zijn vrienden waren verbaasd “koffers inpakken maar het is juist vakantie gaat die weg”vroeg hij. Dirk had geen erg dat zijn vrienden er nog zaten dus zei hij snel “ja potter gaat bij een van zijn debiele vrienden logeren en dan gaan ze samen terug naar St. Walpurga’s Gesloten Inrichting voor Onverbeterlijke Jonge Criminelen”. “Daar zit hij zeker op zijn plaats” zei 1 van Dirk’s vrienden. “Laat me toch met rust” zei Harry” ik heb tenminste echte vrienden dat kan je niet van iedereen zeggen hé Dirkmansje zo noemt je moeder je toch”. “Hoe durf je zo hard te liggen over mijn moeder ik heb tenminste nog een moeder Potter”zei dirk. De vrienden van Dirk zagen dat Harry kwaad begon te worden. “Dirk ik zie je later wel zeiden ze en waren weg”. “Zeg dat nog eens dikke olifant” zei Harry. “Ik heb tenminste een moeder Potter” zei ik. Harry stormde op Dirk af met zijn toverstok. “Dat zou ik maar niet doen” zei Dirk “anders wordt je van school gestuurd”. “Dat denk jij maar vanaf dit jaar mag ik ook buiten school toveren” bluft Harry. Dirk werd bang”ok sorry ik had dat niet mogen zeggen.” Harry liet Dirk los en Dirk rende direct naar huis. Daar zat Harry helemaal alleen niet hij dat erg vond na 10 minuten kwam Mevrouw Vaas langs “dag beste jongen hoe gaat het ermee”. “Goed” zei Harry ik mag vandaag hier weg. “Ah”, zei Mevrouw Vaas dat is dan heel goed nieuws niet moeilijk dat je gelukkig bent dan. “Kom je even thee drinken” vroeg ze. “Ja, graag” zei Harry. En daar gingen ze. Na 3 uur ging Harry door ze kwamen hem bijna halen. Amuseert u bij de Wemels jongen en tot nog eens Harry. Lang moest Harry niet wachten want om iets voor 2 uur stonden Meneer Wemel er samen met de orde of de feniks.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://hagridshut.bforum.biz
Hermelien
Admin

Vrouw

BerichtOnderwerp: hoofdstuk 2   do feb 19, 2009 6:22 pm

Hoofdstuk 2 naar het nest

“Zo Harry ben je er klaar voor” zei Meneer Wemel. “Mag ik nog 1 ding doen voor we vertrekken “vroeg Harry. “Maar natuurlijk mijn jongen” zei Meneer Wemel. Harry rende naar boven en nam de spiegel. “Sirius” riep Harry en daar kwam hij “hey Harry moet jij niet gaan vertrekken of is Arthur er nog niet” zei Sirius. “jawel, maar ik wou jou eerst nog zeggen dat we nu gaan vertrekken” zei Harry. “Ah, ok dank u wel ik zal het melden tegen Molly tot ziens Harry en tot gouw” zei Sirius. “Doei” zei Harry. Harry rende naar beneden met zijn hutkoffer en hedwig’s kooi en riep “ik ben klaar”. “Dan vertrekken we” zei Meneer Wemel. “ Hoe gaan we eigenlijk Meneer Wemel” vroeg Harry. “Je koffers sturen we nu naar het nest en daarna verschijnselen we”zei Meneer Wemel. Romeo sprak een heel moeilijke toverspreuk uit en weg was Harry’s hutkoffer en de kooi van Hedwig. “kom Harry zeg je familie gedag” zei Meneer Wemel. “Moet dat echt” fluisterde Harry. “Ja” zei Meneer Wemel. “Ok dan doei iedereen tot volgend jaar” zei Harry.“Doei” zei iedereen. Zo stond Harry even later met de rest in de tuin van het nest. Ze werden meteen begroet door Mevrouw Wemel en de rest van de familie. Die avond werd er een groot feest gegeven. De avond vloog voorbij en zonder dat ze het wisten was het 12 uur. “Ok, allemaal naar bed” zei mevrouw Wemel “en Harry jij slaapt natuurlijk weer bij Ron vind je dat erg” vroeg ze. “ Natuurlijk niet ik ben zelfs heel blij dat ik hier mag komen logeren dat het me niet uitmaakt maar ik slaap al is het in de stal” zei Harry. Iedereen schoot en de lach en toen ging iedereen naar hun kamer. Niet lang daarna was de rust in het nest weergekeerd en lag iedereen te slapen. Harry sliep die nacht niet zo goed. Hij droomde weer over zijn vader en zijn vrienden. Maar deze keer kwam er ook een vrouw in voor. Harry kon niet zien wie het was ze stond met haar rug naar hem toe. “Je laat Severus met rust of ik zal je eens vervloeken, zien of je dat ook zo plezant vind” zei de vrouw.”Lil waar jij je over drukt maakt het is toch maar Severus” zei James. Op dat moment schrok Harry wakker. En de deur van de slaapkamer ging zachtjes open. Harry deed vlug zijn ogen dicht.”Harry ben je wakker” fluisterende Ginny. Harry deed vlug zijn ogen terug open “Ginny” fluisterde hij terug. ”Ja” fluisterde Ginny terug “kom even mij naar mijn kamer ik moet je spreken”. “Ok ik ga met je mee even mijn kamerjas aantrekken” zei Harry. Harry trok gauw zijn kamerjas aan en ging achter Ginny aan. Toen ze in haar kamer waren deed Ginny vlug haar deur dicht en ging op haar bed zitten. Ze keek naar Harry “wat wil je me vertellen Ginny” vroeg hij. “Harry ik vind dat we een oplossing moeten zoeken” zei Ginny. Je weet mijn gedacht erover, ik wil je niet kwijt” zei Harry. “ik jou ook niet”zei Ginny “dus vindt ik het feit dat we uit elkaar zijn een bullsh*t”. “dat vindt ik ook, ik mis jou zo” zei Harry. “ik mis jou ook” zei Ginny. “Maar wacht ik hem een idee de hele tovenaarsgemeenschap weet dat je vrijgezel bent door Rita Pulper”. “Als we het nu eens geheim houden buiten mijn familie en onze trouwe vrienden” zei Ginny. Harry vond dat wel een goed idee maar had ook zijn twijfels. Wat als iemand hun samen zag en het ging rond vertellen. Dan konden ze Ginny nog wel vermoorden of haar gevangen nemen. Die gedachten maakte Harry gek. Maar de leegte dat hij had om niet meer met Ginny te zijn maakte hem nog gekker. “Ok” zei hij”maar alleen onze trouwe vrienden en een paar van de orde of de feniks. En op Zweinstein spreken we af in de kamer van hoge nood is dat goed voor jou” vroeg Harry. “dat is geweldig” zei Ginny die Harry rond de nek vloog en gaf hem een lange kus. Die werd verbroken toen er op de deur werd geklopt. “binnen” zei Ginny.
De deur ging open en hermelien kwam binnen. “hoi, Harry & Ginny ik stoor toch niet” zei hermelien vlug. “Neenee” zeiden Harry en Ginny in koor. “Bedankt voor het gesprek Ginny ik ga jullie laten ik ga Ron wakker maken en zeggen dat je er bent Hermelien” zei Harry. “Dan gaat die eindelijk ophouden met zijn zagen” zei Ginny. “Hoe bedoel je” vroeg hermelien. “Hij heeft die 2weken geen woord gezwegen over jou”zei Ginny. Hermelien werd rood”is dat echt waar” zei ze.”ja” zei Ginny. Harry lachte “eindelijk begint Ron verstand te krijgen” zei hij. Waardoor Hermelien nog roder werd. Harry ging de slaapkamer uit en ging naar ron’s slaapkamer. Hij deed de deur open en Ron lag nog altijd te snurken. Harry liep naar Ron “ hey slaapkop tijd om op te staan” riep hij. “Wat” zei Ron ”nog even want ik ben nog moe”. “Kom uit je bed Hermelien is gearriveerd” zei Harry. “Echt waar” zei Ron met fonkelende ogen. “Ja” zei Harry dan is het toch waar wat Ginny zei dacht Harry. “Wanneer ga je het nu eindelijk aanvragen” vroeg Harry. “Ik weet het”zei Ron “maar ik durft het niet te vragen wat als ze niet hetzelfde voelt”.”Misschien moet je eens met hermelien praten”zei Harry. ”Oké” zei Ron ”ik zal vanmiddag eens met haar praten jeetje Harry je zegt juist hetzelfde als Ginny”. Ze kleedde zich verder om en gingen naar de keuken. Waar iedereen al zat te ontbijten. Harry ging naast de lege stoel van Ginny zitten en Ron ging op de laatste stoel zitten naast hermelien en ze begonnen aan het ontbijt. Zodra iedereen gedaan had met eten gingen ze hun eigen weg. Meneer Wemel ging werken, Fred en George gingen naar hun winkel en Mevrouw Wemel begon te kuisen. Nadat ze hadden gevraagd of ze moesten helpen. Vroeg Ron aan hermelien of hij haar even kon spreken. Zodra ze uitzicht waren verdwenen nam Ginny Harry mee naar haar geheime plek. Na een tijdje in elkaars armen te liggen maakte Harry zich los. “Aan wie gaan we het eerst vertellen” vroeg hij.”Wat dacht je van vanavond” riep Ginny uit.”Vanavond, wat is er vanavond” vroeg Harry. “Mam heeft vanavond iedereen uitgenodigd dan kunnen we het ineens aan iedereen vertellen” zei Ginny. Harry trok haar naar zich toe” je bent toch een schat wat zou ik zonder jou moeten doen” zei hij en kuste haar. Ze lieten elkaar pas los toen ze hun namen hoorde. “Harry, Ginny waar zijn jullie” riepen Ron en hermelien. Ginny trok Harry recht en gingen naar ze toe. Eenmaal daar zei Ron “we moeten jullie iets vertellen en we willen dat jullie de eerste waren”. “Wat” zei Harry en Ginny in koor. Ron en hermelien keken naar elkaar en ze knikten en samen zeiden ze “we zijn samen”. “Proficiat” zeiden Harry en Ginny. “Wij moeten jullie ook iets vertellen maar da is pas bij het avondeten” zei Ginny. De avond viel en iedereen kwam aan. Toen iedereen er was gingen ze aan tafel. Voor ze begonnen stonden Harry en Ginny op.”Mogen we even jullie aandacht” vroeg Harry. “Harry maak je het wel kort ik heb honger “zei Ron. “Jij hebt altijd honger” zei Harry en iedereen begon te lachen. “Vrienden en familie” zei Ginny “we moeten jullie iets vertellen. We hebben besloten om bij elkaar te blijven”volgde Ginny. Iedereen lachte en klapte voor hen. “Maar” zei Harry “alleen jullie weten het en zo willen we het houden”zei Harry. Nu stond Ron op en hief zijn glas “op Harry en Ginny” riep hij en iedereen volgde zijn voorbeeld. Na een heerlijke maaltijd nam Sirius Harry apart “ en Harry nog dromen gehad”vroeg Sirius. “Nu je het zegt ik heb vannacht weer gedroomd” zei Harry. “Vertel wat heb je gezien” zei Sirius.”Pap stond ruzie te maken met mam en het ging over Sneep” zei Harry “maar toen werd ik wakker. Hoe gaat het verder Sirius”vroeg hij. “Wil je dat echt weten Harry?” vroeg Sirius. “Ja “ zei Harry. “Ok ik zal het je vertellen. De periode van jou droom kon je moeder je vader niet hebben. Maar dat was ook de periode dat lily veel met Sneep optrok. En daar kon James niet tegen en begon Sneep te vervloeken. Harry lachte en Sirius ging verder. Maar daar kon lily weer niet hebben. Ze hadden meer ruzie dan dat ze vriendelijk waren” zei Sirius. Hij zag dat Harry teleurgesteld was en tranen in zijn ogen had. “Maar” zei hij snel “dat heeft geduurd tot in het 4de dan werden ze plots vrienden en zo werden ze meer” zei Sirius. Harry glimlachte naar zijn peetvader. ”Bedankt dat je me het hebt verteld, maar zullen we nu terug naar de rest gaan. Ze zullen zich misschien afvragen waar dat we blijven”zei Harry. “ok” zei Sirius. De rest van de avond spraken Harry en Sirius niet meer over zijn dromen of over James en lily.
Terug naar boven Go down
Hermelien
Admin

Vrouw

BerichtOnderwerp: hoofdstuk 3   do feb 19, 2009 6:27 pm

hoofdstuk 3 de weg is weg

De week vloog voorbij de brieven van zweinstein waren al aangekomen. Harry zat onder een boom diep in gedachte. Vrijdag is de trouw van Bill en Fleur en ik heb nog niks om aan te doen dacht hij. Gelukkig gaan we morgen naar de weg-is-weg voor hun schoolspullen en dan kon hij ineens naar de winkel voor een galagewaad. “hey Harry” riep Ginny. Harry schrok zich uit zijn gedachten. “dag schat” zei hij en ze kuste elkaar. Ginny ging in Harry’s armen liggen. Ze droomde hard op wat hun toekomst beeld was. Toen ze gestoord werden door Ron en hermelien. “hey Harry & Ginny” zeiden ze in koor. “ gaan jullie mee zwerkballen” vroeg Ron. “Goed“ zeiden Harry en Ginny in koor. Ze deden het ene potje zwerkbal naar het ander, natuurlijk wonen Ginny en Harry telkens. Tot de ploeg van Ron en hermelien versterking kreeg van Fred en George. Toen de avond viel riep Mevrouw Wemel voor het eten en gingen ze snel naar binnen. Want ze hadden van al dat zwerkballen wel honger gekregen. De dag erna stonden om 7 uur op voor het ontbijt daarna vertrokken ze naar de weg-is-weg. Ze haalde samen hun nieuw schoolboeken en ingrediënten. Daarna gingen Ron en Harry naar madame Mallekin voor hun galagewaden. En hermelien en Ginny gingen naar een speciale winkel enkel voor galajurken in Londen. Toen ze allemaal weer samen waren gingen ze iets drinken en een ijsje eten bij Florian Fanielje’s IJssalon. Tegen 12 uur gingen ze terug naar het nest. Eenmaal thuis ging ieder hun eigen weg de meiden gingen naar ginny’s kamer voor te kiezen welke jurk ze gingen aantrekken, en de jongens naar ron’s kamer voor een potje toverschaken. Inmiddels in de meidenslaapkamer ”Ginny welke vind jij mooi dat Pittig rood jurkje of de babyblauwe jurk met open rug” vroeg hermelien. “Die babyblauwe jurk zou ik nemen. En die rode zou ik nemen als je een afspraakje hebt met mijn broer” zei Ginny lachend. “ok nu jij de zwarte ook met open rug die ik van Harry heb gekregen of de champagnekleurige jurk met halter” vroeg Ginny. “euh als ik jou was zou ik die zwarte nemen “ zei hermelien. “HET ETEN IS KLAAR” riep mevrouw Wemel. De meisjes legde alles weg en gingen eten. Ginny ging naast Harry zitten en hermelien naast Ron. Toen plots Ginny zei “ zeg broer ken jij je danspassen nu eindelijk al”? Ron werd rood “nee ik ken ze nog niet zo goed” zei hij nijdig. “Als je wilt oefenen we na het eten” zie Harry. “ok” zei ron. Iedereen at zijn bord leeg en gingen van tafel. “ik vind dat iedereen zijn kleren moet aandoen dat maakt het leuker” zei Ginny. “moet dat echt” vroeg ron. “JA” riep Ginny. Iedereen ging hun kleren aandoen. Toen de meiden op ginny’s kamer waren. Vroeg hermelien “moeten we echt onze kleren voor overmorgen aandoen”? “nee “ zei Ginny “we doen die andere jurk aan”en ze lachte “nu gaan we de jongens overmorgen goed liggen hebben” zei ze. Ze kleden zich om en gingen naar beneden. De jongens waren al in de kamer achter het huis. Toen de meiden binnen kwamen vielen hun monden open. “hermelien je bent prachtig” zei ron en liep naar haar toe. Harry was ondertussen naar Ginny gegaan en had hetzelfde gezegd. Ginny liep naar de radio in zette muziek op. Harry liep naar Ginny en zei “ jongedame mag ik deze dans van u”. “natuurlijk” zei Ginny lachend. Ron en hermelien begonnen ook te dansen tijdens de dans zei ron “hermelien je bent echt mooi”. “dank je ron” zei ze terug en wacht maar tot morgen dacht ze. Ze danste zo’n drie kwartiers toen plots mevrouw en meneer Wemel binnen kwamen. “ah hier zitten jullie” zei meneer Wemel. En iedereen begon te lachen. “ mogen we mee doen of is het een privé feestje”? “nee ga je gang ma” zei Ginny. Mevrouw Wemel toverde gauw wat eten en drinken op tafel en ging dan dansen van partner. Al gauw kwam de rest van de familie en werd het een groot dansfeest. Na een tijdje gedanst te hebben zei mevrouw Wemel “en nu van danspartner wisselen”. En zo ging het nog 2 uren verder. Ze sliepen de dag erna uit en in de namiddag gingen ze nog wat zwerkballen. Ze gingen die avond wel vroeg slapen want morgen was de grote dag van fleur en bill.
Terug naar boven Go down
Hermelien
Admin

Vrouw

BerichtOnderwerp: hoofdstuk 4   do feb 19, 2009 6:28 pm

hoofdstuk 4 de bruiloft:

Die ochtend stond iedereen om 7 uur op voor te helpen. De jongens hielpen Arthur voor de tuin te versieren. De meisjes hielpen Molly in de keuken met het eten. Toen alles om half 10 klaar was hadden ze nog een half uur de tijd om zich klaar te maken. Ginny en hermelien rende naar boven namen hun badjas en liep zo snel ze konden naar de badkamer. Ondertussen liepen Harry en Ron naar hun kamer voor hun spullen. Tien minuten later gingen ze naar de badkamer maar de meiden waren er nog. “Ginny, Herm zijn jullie bijna klaar?” vroeg Ron. ”JA DIRECT” riepen ze. Na twee minuten kwamen de meiden uit de badkamer. “ de badkamer is voor jullie nu “zei Ginny en gaf Harry gauw een kus. En ze liepen naar hun kamer, en de jongens liepen de badkamer in. Iedereen was klaar buiten Ginny en hermelien.
Die kwamen vijf minuten later. “ok klaar we gaan de jongens eens laten verschieten van onze schoonheid” zei hermelien met een glimlach. Ze gingen naar beneden en de jongens stonden al op hun te wachten. “WOW “ zeiden ze ter gelijk en liepen naar de meiden toe en bieden hun arm aan. “ ok de gasten komen eraan. Fred, George gedraag jullie alstublieft voor deze ene keer” zei Molly. “ Ja ma” zeiden ze en ze liepen allemaal naar het erg voor de gasten te verwelkomen. Toen alle gasten er waren en op hun plaats zaten kwam de bruid en de bruidegom eraan in een limo.
Toen ze helemaal klaar waren begon de muziek te spelen en stond iedereen recht. Eerst kwam Molly met Bill gevolgd door fleur samen met haar vader,Arthur samen met mevrouw Delacour, Charlie en zijn vriendin uit Roemenië daarna de tweeling en daarna Ron, hermelien, Harry en Ginny.

Ze gingen allemaal op hun plaatsen zitten en toen begon de priester.
“Wanneer je iemand ontmoet in je leven, die je aanvaardt zoals je bent, die naar je luistert, op wie je kan rekenen, aan wie je alles kan zeggen, die je begrijpt zonder dat je alles onder woorden moet brengen, iemand die je zorgen, je vreugde en je leven deelt, dan heb je het meest kostbare geschenk in je leven gevonden.
Omdat fleur en bill in elkaar dit geschenk vonden en besloten elkaar vandaag trouw te beloven, heet ik jullie allen welkom op deze dag, die voor hen allebei van zo groot belang is.” Harry was ondertussen in gedachte op een dag zou hij in de plaats van bill staan en met Ginny trouwen dat wist hij zeker. Harry schoot uit gedachten toen de priester zei:” Nu mogen jullie je trouwbelofte uitspreken bill aan jou het woord“.

Bill: Liefste fleur, ik wil je man zijn
en ik beloof je trouw te blijven
in goede en kwade dagen,
in armoede en rijkdom,
in ziekte en gezondheid.
Ik wil je liefhebben en waarderen
al de dagen van ons leven.

Fleur: Liefste bill, ik wil je man zijn
en ik beloof je trouw te blijven
in goede en kwade dagen,
in armoede en rijkdom,
in ziekte en gezondheid.
Ik wil je liefhebben en waarderen
al de dagen van ons leven.

“nu jullie aan elkaar de trouwbelofte hebben uitgesproken mogen jullie de ringen uitwisselen” zei de priester.
“fleur beschouw deze ring als teken van liefde en trouw” zei bill en schoof de ring om fleurs vinger.
“bill beschouw deze ring als teken van mijn liefde en trouw” zei fleur en schoof ook de ring rond bill’s vinger.
“nu verklaar ik u man en vrouw. U mag de bruid kussen” zei de priester. En bill kuste fleur. Iedereen stond recht en begon te klappen. “dank u allemaal om hier aanwezig te zijn. Fleur en ik willen jullie graag uitnodigen op ons feest. Als jullie ons willen volgen” zei bill. En hij liep de tent uit samen met fleur en iedereen volgde hen naar de tent ernaast waar het feest werd gehouden en dat tot de vroege uurtjes duurde.
Terug naar boven Go down
Hermelien
Admin

Vrouw

BerichtOnderwerp: hoofdstuk 5   do feb 19, 2009 6:29 pm

hier is het allernieuwst hoofdstuk.

hoofdstuk 5 het perron 9 3/4:

Het was nu al een week geleden dat het huwelijk van Bill en Fleur. En ze gingen morgen terug naar school. Harry, Ginny, Ron en hermelien hadden al vanmorgen alles ingepakt en zaten nu in de tuin van elkaars gezelschap te genieten. “Morgen terug school” pufte Ron “ hebben jullie eigenlijk zin om terug te gaan” vroeg hij. “Nee eigenlijk niet want dan kan ik g-Ginny niet zo vaak zien” zei Harry. “Dat is voor mij het zelfde” glimlachte Ginny. “Nou ik heb best zin in school” ze hermelien. “Van jou hadden we niet anders verwacht” riepen ze al lachend allemaal.
Die avond was er een klein feestje en ging iedereen slapen om 10 uur want ze moesten er morgen vroeg uit. De ochtend kwam en het was één grote warboel in het nest. Mevrouw Wemel riep al voor de vijfde keer naar de jongens “OPSTAAN SEVENS KOMEN JULLIE TE LAAT, ALS JULLIE NU NI OPSTAAN KOM IK NAAR BOVEN EN OWE DAN”.
Na vijf minuten stonden ze beneden “amai dat heeft ook lang geduurd” zei mevrouw Wemel toen ze de jongens zag. ‘Ook goedemorgen moeder’ zei Ron. En ze gingen aan tafel ze schrokte hun ontbijt binnen en vertrokken toen naar het station.
Toen ze allemaal door de poort waren hadden ze nog een kwartier de tijd.
“Zie je nu wel dat we nog op tijd zijn moeder” zei Ron. Maar Molly had daar geen oor aan toen zag Harry in de verte Malfidus op hun afkomen. “Kijk drilkikker op twaalf uur” zei Harry tegen Ron, Ginny en Hermelien. Toen Draco eenmaal voor hun stond draaide het al snel uit op een duel.
Toen opeens Harry en Draco dezelfde spreuk zeiden gebeurde er iets raar opeens hoorde de mensen een grote knal en heel veel rook. Harry, Ginny, Hermelien en Ron werden omver geblazen en belande met hun hoofd tegen de muur.
Harry was de eerste die bij kwam. Toen hij recht stond vond hij het vreemd omdat er alles zo anders eruit zag. “ Ginny, Ron, Hermelien wakker worden” zei Harry. Ginny was de eerste die iets zei “wat ziet het er allemaal zo anders uit als de juist”.
“ja ik weet het” zei Harry.
Toen gebeurde er iets wat ze allemaal heel raar vonden er kwamen 2 jonge jongens uit de poort.
“kom op gaffel sevens zijn we te laat” zei de ene. Harry keek de rest aan “heb ik dit nu gedroomd het lijkt wel dat die ene jongen sirius maar dan in de jongere versie” vroeg hij. “nee je hebt gelijk Harry” zei Hermelien.
“ik denk dat we in het verleden zijn beland”.
“gelukkig zijn onze koffers hier” zei Ron. “kom we nemen de trein en als we aankomen op zweinstein gaan we naar Perkamentus” zei Ginny.
En ze stapte met zijn vieren in de trein en de trein begon te rijden.
Ze hadden eindelijk een lege coupe weten te vinden. Ze legde hun koffers op het bagagerek en gingen zitten. ‘Hoe komt het dat wij in het verleden zijn beland’ vroeg Ginny. “Ik denk dat het iets met de spreuken te maken heeft gehad” zei Hermelien.
“Jullie spraken de zelfde toverspreuk en daardoor denk ik, maar ik vindt het wel raar dat alleen wij hier zijn en niet Malfidus en zijn 2 honden”. ‘Ik hoop dat professor Perkamentus een oplossing heeft” Zei Ron. Op dat moment gingen de coup deuren open en kwamen sirius, James, peter en lumos binnen. Harry wou hen begroeten maar hermelien gaf hem een schop en hij keek op en keek haar aan met waarom doe je dat nu. Ze zag het en gaf hem een blik terug van je kent hen zogezegd niet. ‘Hoi mogen we hier bij komen zitten de rest zit allemaal vol” zei James. “natuurlijk, ik ben Ginny Arend trouwens en dit is mijn broer Ron, Harry Tresoar en hermelien Bryn” zei ze en gave elkaar een hand. “ik ben James Potter dit is Sirius Zwarts, Remus Lupos en Peter Peppeling. “Ik heb jullie nog nooit gezien, waar hebben daarvoor les gevolgd?” vroeg remus. “Wij zijn door mijn vader onderwezen” zei Ron. “Maar die is nu op wereldreis samen met harry’s ouders dus moesten we wel naar een school gaan.” “cool” zei James “ ik wou dat ik zo’n ouders had” zei James “dan moest ik nooit naar school”. “Geloof me zo plezant is dat niet hoor jij komt tenminste nog in contact met andere leerlingen wij hadden enkel elkaar” zei Hermelien. Ron verschoot ervan hoe hermelien zo goed kon improviseren in deze situatie. Toen gingen de deuren nog eens open en kwam een groep meiden binnen. ‘Lily’ zei James. “hoi James & en co mogen we erbij komen zitten” zei ze. Toen pas zag de Harry,Ginny,Ron en Hermelien zitten. “hoi ik ben Lily Evers en dit is Molly protser en dit is Iloena Leeflang.” Zei ze. “hoi ik ben Harry Tresoar en dit is Ginny en Ron Arend en Hermelien Bryn” zei Harry. Voor de rest van de treinrit werd nog veel gebabbeld. Toen plots Molly op haar klok keek. “ik denk dat we beter ons gaan klaarmaken want we zijn er zo”. Toen ze klaar waren stopte de trein. Harry en de rest volgde James en Sirius. Eenmaal aangekomen in het kasteel gingen Harry en de co professor Perkamentus zoeken. “Wij moeten nog even langs het schoolhoofd” zei Harry tegen James en Sirius. “Maar professor Wafelaar zit al in de grote zaal hoor” zei James. Oei das waar dacht Harry nu geeft Perkamentus transfiguratie. “Ik bedoel we moeten naar professor Perkamentus” zei Harry vlug. Ze zeiden gedag en vertrokken op zoek naar Perkamentus. Nadat ze een tijdje hadden staan zoeken vonden ze hem eindelijk. “profesoor hebt u even tijd voor ons?” vroeg Harry. “Maar natuurlijk, kom volg me maar naar mijn kantoor” zei hij. Toen ze even later in het kantoor van Perkamentus stonden. Vertelde Harry het hele verhaal. “ En zo zijn we hier beland” zei Harry. “ Weet u soms een oplossing”? “nee ik weet er nu zo geen oplossing voor maar ik ga het professor Wafelaar bespreken. Ga jullie maar naar de grote zaal. En zet jullie maar aan de tafel van griffoendor. Ik denk wel dat er geen plaats meer is in de leerlingenkamer voor jullie” Zei hij. “Dat is geen probleem professor wij slapen wel in de kamer van hoge nood” zei Ron. Perkamentus die verrast was omdat ze wisten over de kamer. “Euhh oke dat is dan ook opgelost. Ga nu maar” zei hij. En ze vertrokken naar de grote zaal.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: harry potter en de sluier van het verleden   

Terug naar boven Go down

harry potter en de sluier van het verleden
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
hagridshut :: ontspanning :: Fantaciteer-
Ga naar: